Rio Bucovina: “In 2012 previzionam o crestere a consumului intre 3 si 5 %”

Rio Bucovina da publicitatii date referitoare la obiceiurile de consum pe piata de apa minerala naturala precum si tendintele pentru 2012.

Bucuresti, 22 Decembrie  2011 – Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, pozitionata pe locul 3 ca si cota de piata, activa atat in zona imbutelierii/productiei de apa minerala naturala si bauturi racoritoare, dar si in domeniul distributiei de produse alimentare si nonalimentare din Romania, da publicitatii date si cifre de consum, date demografice si localizare geografica a consumatorilor de apa minerala naturala precm si alte fenomene ce au afectat acest segment de piata in 2011.
In ceea ce priveste volumul pietei, la sfarsitul anului 2011, piata de apa imbuteliata din Romania atinge circa 12 000 000  hectolitri iar ca valoare 1 400 000 mii de RON.  Aceasta cantitate inseamna un consum aproximativ 54.55 litri/an/persoana, adica o crestere moderata a consumului cu  3%  litrii/ an/ persoana fata de 2010.Consumatorul roman a cheltuit, in medie aproximativ 1,16 ron/ persoana in 2011.  In ultimul timp, pretul mediu la raft pe 2011 s-a mentinut la aproximativ 1.2 RON/litru.
Legat de preferintele de consum ale romanilor, conform datelor Rio Bucovina putem spune urmatoarele: romanii prefera in continuare marci de apa minerala naturala si / sau apa de masa romanesti in procent de peste 90% atat datorita renumelui apelor minerale naturale romanesti cat si datorita pretului prohibitiv al marcilor importate.
Femeile sunt mult mai interesate de hidratare motivele fiind diverse, de la preocuparea pentru sanatate la cea pentru aspectul fizic.  Peste 60% dintre consumatori sunt femei iar numai 40% sunt barbati in timp ce peste 80 % dintre consumatori consuma apa plata si / sau carbogazificata ca atare, combinarea acesteia cu bauturi alcoolice scazand la un procent de numai 17%.
Dupa zonele istorice, capitala este cel mai mare consumator de apa plata (minerala naturala sau de masa), peste 60% din locuitorii capitalei consumand apa plata zilnic. Analizand consumul pe regiuni, cel mai mult se consuma apa plata in sudul Romaniei si in Dobrogea, pe locul doi ca si consum fiind Moldova, urmata de Transilvania si Banat. Consumul de apa imbuteliata in zonele rurale este limitat de existenta unei surse de apa alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fantina, aflate in apropierea gospodariei.
Din cantitatea cumparata, pe primul loc raman ambalajele tip pet, cu precadere cele la 2 litri, urmate la foarte mica distanta de cele la 5 litri.
In continuare consumul de apa plata creste in defavoarea celei carbogazificate (ne referim la apa imbuteliata). Dupa ultimele date, consumul de apa plata este de aproximativ  56 – 60 %, iar cel de apa carbogazificata la doar  40 – 44%.
“Datele venite din piata arata ca, incepand cu 2009 – 2011, consumul de apa plata a avut un trend ascendent, in defavoarea celui de apa carbogazificata”, explica Camelia Hoinarescu, “atat datorita cresterii folosirii apei plate in pregatirea laptelui sugarului de catre mame, dar si datorita cresterii preocuparii populatiei pentru o viata sanatoasa, hidratare corespunzatoare si mentinerea unei greutati corporale optime.”
Referitor la evolutia pietei si a consumului de apa minerala naturala in 2012, specialistii Rio Bucovina apreciaza ca acesta nu va scadea ci va avea un trend crescator, intre 3 si 5%.“Semnalele din piata sunt destul de clare legate de consum in general.”, explica Camelia Hoinarescu, Director de Marketing, Rio Bucovina. “Acest lucru este evident datorita faptului ca marile lanturi de comert modern si-au reluat expansiunea in a doua jumatate a anului 2011. Au avut loc extinderi si au intrat noi jucatori pe piata.

De asemenea, tendinta in urmatorii doi ani va fi de a nu se mai lua masuri sociale care sa afecteze semnificativ veniturile populatiei, acesta fiind alt factor care va contribui la reluarea si cresterea consumului.  Mai mult decat atat, accesarea de pana acum a unor fonduri europene – bani ce trebuie cheltuiti – va duce la crearea unor noi locuri de munca precum si la scaderea somajului, cel putin in anumite zone ale Romaniei.”, incheie Camelia Hoinarescu referindu-se la aspectele macro-economice.
Conform datelor Rio Bucovina trendul ascendent al persoanelor preocupate de un mod de viata sanatos a crescut.  De asemenea, a crescut mult gradul de educatie al populatiei cu privire la ce inseamna un regim de viata sanatos si importanta consumul de apa. “Daca pana acum vorbeam de preocuparea pentru sanatate a clasei cu venituri medii spre inalte, anul 2011 a adus o schimbare importanta in gradul de preocupare pentru sanatate si a intelegerii importantei hidratarii corecte in segmentul populatiei cu educatie si venituri joase.”, concluzioneaza directorul de marketing al Rio Bucovina.

***

Despre Rio Bucovina:

In anul 2006 a luat fiinta compania Rio Bucovina, cu capital 100% privat, avand ca obiect principal de activitate imbutelierea apei minerale naturale Bucovina, precum si productia bauturilor racoritoare.
Pe langa acestea, ulterior, societatea isi divesifica gama de produse in zona distributiei, incluzand la momentul actual o serie larga de bunuri alimentare si nonalimentare.
Marcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apa minerala naturala plata si carbogazificata; La Vitta si Malibu – apa de masa; La Vitta, Malibu, Bon Ton – bauturi racoritoare carbogazoase; Golden Horse – bautura energizanta, La Vitta – produse alimentare.  Rio Bucovina este unicul distribuitor in Romania pentru marcile Zara (paste fainoase) si Becker’s Bester (suc natural de fructe).
Rio Bucovina a implementat si certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranta alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 si ISO 22000: 2005, in parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.