Rio Bucovina: “Caldura previzionata in primele doua luni de toamna poate genera o crestere cu inca 5% la vanzarile de apa minerala naturala imbuteliata”

Bucuresti, Septembrie  2011 – Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, pozitionata pe locul 3 ca si cota de piata (conform rapoartelor Nielsen), cu o cifra de afaceri de 85 milioane RON pe 2010 si o cifra de afaceri previzionata  de 110 milioane RON pentru anul fiscal curent, activa atat in zona productiei de apa minerala naturala si bauturi racoritoare, dar si in domeniul distributiei de produse alimentare si nonalimentare din Romania, preconizeaza ca valul de caldura,  anuntat in primele 2 luni de toamna,  ar putea duce la o crestere suplimentara a pietei de apa minerala naturala cu pana la 5 – 6 % fata de aceeasi perioada a anului 2010. In prima jumatate a anului 2011, Rio Bucovina a realizat 50% din cifra de afaceri propusa pe acest an.

“Luand in calcul prognozele meteo pentru septembrie si octombrie si faptul ca piata de apa imbuteliata a crescut cu 15% in perioada iunie-iulie 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, estimam ca nu vor fi probleme in atingerea obiectivelor propuse la inceputul anului si ca in perioada care urmeaza consumul de apa se va situa undeva la 5% peste estimari. Experienta noastra pe piata de apa minerala imbuteliata, dar si rezultatele studiilor efectuate in ultimii ani, arata ca temperaturile ridicate duc la un consum mediu de cca 2 litri de apa / zi, necesarul zilnic de apa al unei persoane adulte, mai mare cu mult fata de consumul mediu zilnic”,  explica Camelia Hoinarescu, Director de Marketing al Rio Bucovina.
In prezent, conform studiilor de specialitate,  piata de apa imbuteliata din Romania atinge circa 10 milioane de hectolitri, adica 0,15 litri / zi / persoana.

Potentialul de consum al pietei in ceea ce priveste apa imbuteliata este asadar departe de a fi atins, considera specialistii Rio Bucovina.
Pe perioada verii, mai ales in zilele caniculare, nevoia de hidratare creste semnificativ ceea ce genereaza o crestere a cererii pe piata de apa imbuteliata. Vara anului 2011, conform datelor Nielsen,  a adus un consum mai mare cu 20% fata de perioada anterioara si cu 15% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. In luna octombrie vor fi disponibile datele exacte privind sezonul estival si analiza finala a impactului verii lui 2011 in consum
Pentru a profita de trendul crescator al consumului si de prognozele meteo favorabile mentinerii unui consum de apa mai ridicat decat in mod normal pentru perioada de toamna, Rio Bucovina va continua programele de trade marketing implementate pe timpul verii si le va adapta conform contextului si reactiilor pietei.

***

Despre Rio Bucovina:

In 2006 a luat fiinta compania Rio Bucovina, cu capital 100% privat avand ca obiect principal de activitate imbutelierea apei minerale naturale Bucovina, precum si productia bauturilor racoritoare.
Pe langa acestea, ulterior, societatea isi divesifica gama de produse in zona distributiei, incluzand la momentul actual o serie larga de bunuri alimentare si nonalimentare.
Marcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apa minerala naturala plata si carbogazificata; La Vitta – apa de masa; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – bauturi racoritoare carbogazoase; La Vitta – produse alimentare; Golden Horse – bautura energizanta.  Rio Bucovina este unicul distribuitor in Romania pentru marcile Zara (paste fainoase) si Becker’s Bester (suc natural de fructe).
Rio Bucovina a implementat si certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranta alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 si ISO 22000: 2005, in parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.