RIO BUCOVINA a încheiat anul 2012 cu o creştere de două cifre, iar 2013 continuă şi mai provocator

Bucureşti, 13 mai 2013 – RIO BUCOVINA, liderul apei plate îmbuteliate din capitală şi al treilea jucător la nivel naţional, a încheiat anul 2012 cu o creştere a  cifrei  de afaceri de 19% faţă de anul precedent. Rezultate impresionante în contextul unei pieţe care înregistrează o medie de creştere de cca 6% pe an şi obiective ambiţioase pentru anul în curs.
În timp ce anul 2012 a însemnat o consolidare a poziţiei în topul primelor trei companii îmbuteliatoare de apă din România, care a adus o creştere a cifrei de afaceri de 19% faţă de anul precedent, 2013 se anunţă cel mai important an din istoria companiei Rio Bucovina. Managementul a demarat în forţă, cu obiective ambiţioase de lansare a mai multor branduri proprii de lichide, food şi non food, completate de intenţia de a deveni o companie puternică de distribuţie pentru aceste categorii.
De la preluarea mandatului de Director General al companiei Rio Bucovina, Răzvan Iancău a început un amplu proces de reorganizare strategică, definirea viziunii, misiunii şi valorilor companiei. Realizarea unui audit intern şi extern, atât financiar cât şi de brand, a avut  în vedere eficientizarea resurselor active, a structurii companiei şi a distribuţiei directe şi indirecte, precum şi extinderea portofoliului de produse. Mai mult decât atât,  a implementat proiectul „Academia de Management în Vânzări” şi programe de Talent Management dedicate echipei de vânzări.
Viziunea managementului, precum şi planul  strategic de dezvoltare 2012-2015, pun în centru inovaţia, care stă la baza creşterii companiei, proces demarat în 2012 prin lansarea singurei ape minerale naturale plate din România, în ambalaj ultra igienic produs în mediu steril. Ambalajul ultra igienic  este special conceput pentru a păstra prospețimea apei minerale naturale plate Bucovina timp îndelungat, fără a exista pericolul contaminării apei prin pătrunderea aerului în interior după deschiderea ambalajului.  Produsul beneficiază de tehnologia de ultimă generaţie a companiei franceze Smurfit Kappa – lider mondial în producţia de ambalaje de tip “bag-in-box” şi răspunde cerinţelor consumatorilor preocupaţi de un stil de viaţă sănătos şi echilibrat, care înţeleg importanţa unei hidratări corecte şi de calitate.
În anul 2013 compania  va continua  comunicarea brandului Bucovina sub sloganul „Echilibrul suprem pentru corp şi minte” şi va acorda o atenţie sporită segmentului produselor carbogazoase prin relansarea apei carbogazificate, produs cu un potenţial de dezvoltare ridicat în România, segmentul reprezentând aproximativ 46% din totalul vânzărilor de apă îmbuteliată. De asemenea, compania intenţionează să dezvolte categoria de băuturi răcoritoare carbogazoase, atât cu îndulcitori,  cât şi cu zahăr, o altă categorie cu potenţial de creştere în România.
Tot în direcţia creşterii şi eficientizării resurselor, având ca obiectiv consolidarea poziţiei pe piaţă, se înscriu şi investiţiile în capacităţile de îmbuteliere care vor genera o serie de lansări de noi mărci, în segmentul băuturilor.
Investiţiile totale din anul 2013 se vor ridica la valoarea de 5 milioane de euro în facilităţile de producţie şi îmbuteliere, acestea generând o creştere a locurilor de muncă şi a nivelului de trai în plan local.
În 2013, compania Rio Bucovina va deţine trei mari fabrici: Vatra Dornei, Timişoara şi o nouă fabrică lângă Bucureşti. În Vatra Dornei sunt programate investiţii de circa 3,6 milioane de euro, care vor genera o creştere a capacităţii de îmbuteliere până la 180 – 200 milioane de litri anual. Fabrica Rio Bucovina din Timişoara cu circa 80 de milioane de litri anual împreună cu achiziţia, în perioada următoare, a unei fabrici de îmbuteliere de lângă Bucureşti, care înseamnă încă 100 de milioane de litri, vor livra obiectivul de creştere la nivel regional, compania putând deveni unul din principalii jucători din punct de vedere al capacităţii de îmbuteliere pentru apa minerală naturală, apa de masă şi apa de izvor. Extinderea ariei de acţiune a Rio Bucovina în zona de distribuţie susţine ritmul de creştere previzionat pentru 2013.

***

Apa minerală naturală Bucovina îşi are originea în zăcăminte subterane din Vatra Dornei, situate în zone de tip rezervaţie naturală, izolate de orice activitate umană, de unde izvorăşte în mod natural. Prin conţinutul său echilibrat de minerale şi compoziţia completă a elementelor, apa minerală naturală plată Bucovina asigură exact mineralizarea de care avem nevoie zilnic, fără a exista un exces pe care organismul să trebuiască să-l elimine (un reziduu sec sau total minerale dizolvate de doar 78mg/l). pH-ul de 7,35, egal cu cel al sângelui uman, marchează o apă uşor alcalină, optimă consumului permanent.

***

Despre Rio Bucovina:
Compania Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, a fost înfiinţată în anul 2006, având ca obiect principal de activitate îmbutelierea apei minerale naturale Bucovina, precum şi producţia băuturilor răcoritoare.
Ulterior, Rio Bucovina îşi diversifică activitatea în zona distribuţiei, iar în prezent, comercializează numeroase bunuri alimentare şi non-alimentare.
Mărcile proprii comercializate de Rio Bucovina sunt: Bucovina – apă minerală naturală plată şi carbogazificată; La Vitta şi Malibu – apă de masă; La Vitta, Malibu, Bon Ton – băuturi răcoritoare carbogazoase; Golden Horse – băutură energizantă, La Vitta – produse alimentare.
Rio Bucovina este unicul distribuitor în România pentru brandul Becker’s Bester (sucuri naturale de fructe).
Rio Bucovina a implementat şi certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranţa alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 şi ISO 22000: 2005, în parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.